ردیاب بلوتوثی دوز انسولین

12 دسامبر 2016- دستگاه جدید ردیاب بلوتوثی دوز انسولین به نام Insulog  که می تواند بر روی اکثر قلم‌های انسولین نصب شود، برای جلوگیری از اشتباه در دوز انسولین، تولید شده است.

Menash Michaelمدیر عامل و طراح این دستگاه که به مدت 30 سال است که به دیابت نوع 1 مبتلا می باشد، گفت: ایده ی ساخت این دستگاه، بطور اتفاقی پس از تزریق انسولین در سال 2013 در ذهنم شکل گرفت، من متوجه شدم که هیچ فن آوریی که بتواند به افراد دیابتی تحت درمان با انسولین کمک کند تا از مقدار انسولینی که در طول چند روز یا یک ماه به خود تزریق کرده اند، مطلع گردند، وجود ندارد، در نتیجه تصمیم به عملی نمودن این ایده گرفتم.

دستگاه ردیاب انسولین هوشمند، داده ها را از طرف بلوتوث به برنامه ی نرم افزاری  Insulog بر روی تلفن همراه منتقل می کند، نمونه ی اولیه ی این دستگاه در فوریه ی سال 2015 تولید گردید و نسخه ی به روز شده ی آن در آوریل سال آینده عرضه خواهد شد.

Insulogبا یک باطری قادر است برای 5 تا 6 روز کار کند، این ابزار بر روی همه ی انواع قلمهای انسولین موجود در بازار(Flexpen, Solostar Kwikpen and the FlexTouch pen) قابل نصب است.

این دستگاه با داشتن حسگرهای هوشمند بر روی لبه ی خود قادر به درک ارتعاشات حاصل از تنظیم قلم انسولین است و با کمک یک آلگوریتم می تواند دوز انسولین تزریق شده را بر اساس این ارتعاشات محاسبه و ثبت کند. با روشن شدن مجدد دستگاه، اطلاعات دوزهای قبلی تزریق و فواصل زمانی بین تزریقات نمایش داده می شود.

Insulogبا هماهنگ شدن با تلفن هوشمند از طریق یک برنامه ی نرم افزاری، قابلیت انتقال و ثبت اطلاعات را بر روی تلفن همراه بیمار و مراقبین بهداشتی بیمار دارد، همچنین این نرم افزار، قابلیت ثبت مقدار قند خون بیمار قبل از هر تزریق را دارد.

هم اکنون نسخه های دیگری از ردیاب انسولین(Dublin-based InsulCheck،Timesulin) در بازار موجودند، اما قابلیت هماهنگ سازی این دستگاه از طریق بلوتوث با تلفن همراه، آنرا از سایر دستگاه ها مجزا می کند.

منبع:

http://www.diabetes.co.uk/News/2016/dec/bluetooth-insulin-dose-device-helps-users-keep-track-of-their-injections-97022230.html